« Kom zonder kinderen », de boodschap van Italiaanse restauranthouders zorgt voor polemiek.

5/5
Partager sur facebook
Facebook
Partager sur twitter
Twitter
Partager sur linkedin
LinkedIn
Partager sur whatsapp
WhatsApp
Partager sur email
Email

« Kom zonder kinderen, voed ze op, verander van pizzeria of blijf thuis », de boodschap van een koppel Italiaanse restauranthouders zorgt voor polemiek.

Die woorden die een Italiaanse restauranthouder adresseerde aan ouders die hun kinderen niet aan tafel konden houden kunnen leiden verplichtte de ouders ongetwijfeld om te reageren en zich te adresseren aan de Corriere della Sera.

Deze pizzabakker uit Villa di Tirano in Noord-Italië lijkt er genoeg van te hebben dat zijn restaurant in een speeltuin steeds in een speeltuin wordt veranderd.

Ook de restauranthouder reageerde in de krant: “We zien kinderen rondrennen, verstoppertje spelen in de toiletten, schreeuwen en op stoelen staan. En ouders vertellen hen niets. We zijn het kotsbeu! »

Na de herhaalde klachten van sommige gasten, verspilde Gabriele Berbenni (24) geen tijd en besloot het probleem op te lossen met een bord aan de ingang van zijn pizzeria Bagà in Villa di Tirano, in de provincie Sondrio.

"Kom zonder kinderen, voed ze op, verander van pizzeria of blijf thuis", de boodschap van een koppel Italiaanse restauranthouders zorgt voor polemiek.

Duidelijke boodschap

De toon is speels, maar de boodschap is duidelijk en hangt aan de deur.

« Aan alle ouders: laat onbeleefde kinderen thuis, probeer ze op te voeden voor het geval je geen ander restaurant vindt of blijf thuis. We behouden ons het recht voor om ze naar de keuken te brengen om de afwas te doen met veel tape op de mond. »

Situatie is verbeterd

« We hebben het een jaar volgehouden », legt Gabriele uit in de krant. « Ik maak pizza’s, mijn verloofde Sabrina zorgt voor de bediening. Ze had vaak de ondankbare taak om ouders te vragen om te proberen hun kinderen kalm te houden.

Ik herhaal de scheldwoorden niet die ze heeft mogen aanhoren. Met deze boodschap, die ik op eigen risico heb geafficheerd, hebben veel gezinnen het gelezen en zijn teruggegaan. De situatie is duidelijk verbeterd. »

Speel mee met en lees verder onder de winactie.

« Velen hebben ons gelijk gegeven« , voegt Sabrina toe, « maar er is veel kritiek geweest, vooral op sociale media. De waarheid is dat we bereid zijn een deel van onze omzet te verliezen om de gasten te beschermen die op zoek zijn naar een rustig restaurant. Laat het duidelijk zijn: ons restaurant is niet verboden voor kinderen, zozeer zelfs dat velen naar ons blijven komen, maar wel voor ouders die niet weten hoe ze ze moeten opvoeden. »

Jullie ervaringen

Benieuwd naar jullie ervaringen met kinderen. Deel ze hieronder in een reactie.

Heb jij ook interessant nieuws, tips, weetjes, een inspirerend verhaal of een aanbieding? Stuur ons de link!


Bron: Corriere della Sera

Partager sur facebook
Facebook
Partager sur twitter
Twitter
Partager sur linkedin
LinkedIn
Partager sur whatsapp
WhatsApp
Partager sur email
Email

abonnez-vous gratuitement

Abonnez vous gratuitement à Horeca Webzine et recevez les news, des conseils précieux, faits divers, histoires inspirantes et offres de et pour le secteur horeca dans votre boîte aux lettres toutes les deux semaines le samedi matin.

Sans rien faire de plus, vous courez également la chance de gagner de nombreux cadeaux culinaires toutes les deux semaines.

Afin de personnaliser la newsletter, nous aimerions savoir qui vous êtes. Pour chaque liste cochées, vous recevrez une newsletter personnalisée.

L'abonnement gratuit à Horeca Webzine peut être résilié à tout moment.

NOUVEAUX POSTES